Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.01.2013 15:55 - The Hobbit: An Unexpected Journey
Автор: alshu Категория: Хоби   
Прочетен: 1386 Коментари: 2 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Изгледах филма в HFR вариант и искам да споделя впечатления.

Много хора не харесаха новия формат 48 кадъра в секунда. Оплакаха се от усещането, че гледат сапунена опера от 80-те години, та отидох на този филм повече от любопитство как така мерките за подобряване на 3D преживяването по-скоро го влошават.
Не питая особено голяма любов към кино поредицата. "Задругата" страшно ми хареса, но следващите филми се отделечиха прекалено от оригинала и то в някаква странна и неприятна за мен посока. Сякаш всички познати елементи си бяха на мястото, но дадени събития се случваха по нелогичен начин, а определени герои ми станаха изненадващо антипатични (Теоден, Еовин, Денетор...в книгата те са по-логичнти и адекватни персонажи). 

Та въоръжен с тези предразсъдаци към творчеството на Питър Джаксън и любопитство към новата технология отидох за изгледам филма в софийското Cinema City. Ето и набюденията ми:

HFR - лично мен не ме дразни...може би защото съм навъртял доста часове пред нормален телевизор и живи предавания, а не някакви компресирани техни версии източени от нета.
Да, върху повечето съвременни ТВ сериали е приложен така наречения филтър "филмов ефект", но пък има достатъчно спортни, документални и публицистични предавания. Движенията в тях изглеждат някак дървени и неграциозни...каквито са си и реалните такива...
Четох оплаквания за неестествено забързан каданс. По време на филма нямах постоянно усещане за такъв. Това което видях са 2-3 нарочно ускорени сцени (примерно имаше такива с Радагаст).
Друг неприятен ефект е клатенето на steadicam-а, но това си го има във всички съвременни филми...сами дето тук си личи повече.

3D-то. За съжаление повишеният frame rate не оправя всичките ми проблеми с този формат - все още се забелязва стробиране при някои резки дружения, както и двойни образи от подаване на картина към грешното око. Последното може би идва донякъде от неподходящи 3D очила и се усилва от астигматизма ми.
Има известно подобрение, но не е достатъчно. Ще чакам системите с 60 кадъра в секунда.

CGI-ът. Четох много критики, но бях приятно изненадан. През повечето време е доста качествен. Изключение правят моментите, когато добавените обекти изглеждат, като ваденки в 3D или когато имаме съчетание между плавни компютърно генерирани анимации с реалистични HFR стънтове с истински актьори.
В 2D вариант може би дори ще звучи перфектно.

Филмът. Първата част много ми хареса. Темпото е бавно, но и събитията за които става дума в нея са ми по-интересни точно в такива големи детайли. Героите са симпатични идиоти.
Имаше и по някоя нелепа сцена (да кажем битката с Азог или всичко с троловете), но общо взето ми беше приятно
Обаче нещата тръгнаха надолу след появата на Радагаст Кафявия. Образът му е много сладурски, но действията му са страшно дебилни, а шейната теглена от зайци пълно безумние. Дори да го приемем за комичен персонаж, мисля че хуморът с него не работи добре.
Белият съвет беше малко странен и муден епизод, но пък компенсираше с красива сценография (полу-реална, полу-нарисувана).
Това което последва не ми хареса особено - безкрайна поредица от комичен over the top екшън. Мисля, че прекалиха с пропаданията и късметът който постоянно изкарваха в боя джуджетата.
Ам-Гъл беше перфектен, но пък неговата поява отнесе прекалено много похвали в публичното пространство. Сцената е OK, но не е чак върховна.
Финалният сблъсък с Азог демонстрира това, което не харесвам във филмите на Питър Джексън - досадното повтаряне, потретване и поентване на ключовите теми, понякога нелогични екшън секвенции (доминото от дървета) и драматично преудължаване на сцените.
В "Задругата" нещата бяха дозирани добре, но тотално излязоха от контрол в "Кулите" и "Завръщането". Абсолютно същото наблюдавам и тук.

Адаптацията.На места ми хареса, а на други не. Проблемът не идва от обема, някои от добавките звучат повече от адекватно. Това което ми се вижда разтеглено са драматичните реакции, преследванията и екшън сцените...От друга страна имаше и някакви абсолютни безумия, като 90% от сцените с Радагаст, свръхеднообразните приключенията в подземията, финалната битка с Азог и пр.
Идеята да се разпъне кратката детска книжка до филмова трилогия по-голяма от "Властелина" може да звучи нагло и комерсиално обаче не съм против нея. Просто не ми харесва част от пълнежа сложен в първата част. 

Други дреболии - Гандалф изглеждаше по-стар (не можаха ли да го подмладят малко с "магията на киното"?), а брадата му фалшива.

Теглейки чертата въпреки горните критики всъщност гледането на филма ми беше приятно.
Не е кино шедьовърът на който се надявахме, но поне е забавен начин да похарчиш 12 кинта (мислех, че очилата ще са различни, но ми раздадоха същия модел...от там и подозрението, че май не го гледах по най-правилен начин...).


Тагове:   movieфилм,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. spectacularspidey - не го гледах по новата технология (и ...
02.01.2013 22:16
не го гледах по новата технология (и чета най-различни отзиви за нея), но споделям мнението ти - The Hobbit е добър филм, но Джаксън е добавил бая излишни сцени. Но предполагам, че това е най-доброто, което може да се получи при адаптирането на 300 страници в три филма.

"следващите филми се отделечиха прекалено от оригинала и то в някаква странна и неприятна за мен посока" - сега разбираш неприязънта ми към Justice League Doom, ако се сещаш за спора ни около този филм :)
цитирай
2. alshu - сега разбираш
03.01.2013 14:14
Не съвсем.
И в двата случая имаме промяна.
В Doom заместеното и трансформираното ми харесва. Не познавам оригинала, но ми харесва.
В "Кулите" и "Завръщането" виждам неща, които нямаше да харесам независимо дали познавам оригинала или не.
Един такъв пример е безумната стратегия на Денетор в "Кулите". Решението да направят точно този съюзник не особено удачен пълководец не ми харесва...още повече с оглед на бъдещите събития.

"Джаксън е добавил бая излишни сцени"
За мен е 50/50. Част от излишните сцени са много яки - интрото за Еребор беше прекрасно.
Други пък са лишени от всякаква логика - примерно Радагаст тръгва (с шейната си) да отклонява вниманието на орките, а джуджутата вместо да отцепят в абсолютно различна посока тръгват точно след потерята...и изненада, подадат на същите орки...
Може пък това да са сбърканите представи на Питър Джаксън за военното дело ;))).
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: alshu
Категория: Хоби
Прочетен: 24013
Постинги: 9
Коментари: 13
Гласове: 0
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930